Copak je to za džusík?

Dneska tady máme téma, které se poslední dobou v médiích celkem dost omílá.
A to je kvalita potravin a jejich značení.

K napsání tohoto článku mě vedl tento krásně vypadající džusík. I jeho název: Vitality komplex.

Džusík 1

Vypadá hezky že? Jak jsem to viděl poprvé, moje hlava si vybavila nějaký multivitamínový nápoj, nebo sirup. Zajímá mě, co napadlo vás.
Hned jsem ho chtěl vyzkoušet…

O to větší pro mě bylo překvapení, že se nejedná o žádný nápoj, ale o nějaký druh hnojiva.

AHA! Tak to jsem fakt nečekal.

Je mi jasné, že v dnešní době obaly prodávají, ale že je třeba dělat obaly na hnojivo v designu, které si jakékoli dítě a klidně i dospělý člověk může splést s potravinou mi nepříjde zrovna jako domyšlený a chytrý marketingový tah. Opravdu mě to zarazilo pár decimetrů do země.

 

Džusík 2

Otřepal jsem se z toho a podíval se na zadní etiketu (viz. foto). Upozorňujou na to, že máme zamezit stýku s kůží a očima a případně vyhledat lékařskou pomoc. Pro jistotu už nepíšou, že bychom to hnojivo neměli pít – nebo je to snad zdravé? Nakonec je to jedno. Malé děti si obal stejně nepřečtou.

A s kvalitou potravin je to často stejné. Koupíte si krásně vypadající obal a těšíte se, jakou dobrotu si doma dáte. V tom přichází nemilé překvapení, když uvnitř obalu objevíte něco, co se ani zdaleka nepodobá obrázku na obalu, nebo popisu výrobku, a nová a lepší receptura se zdá být horší než ta původní.

Proto doporučuju se zaměřit na zadní stranu obalů. Možná zjistíte, že ten nejhorší obal obsahuje nejkvalitnější zboží a ještě k tomu ve výborném poměru cena/výkon.
Tyto produkty totiž nevyhazují peníze za reklamu, marketing a design obalů, které prodávají, ale zaměřují se na obsah, který je prodejný…

A jaké zboží kupujete vy?
To hezké na pohled, nebo to kvalitní?